Monday, September 8, 2008

ULASAN TENTANG ISLAM 14 ISLAM DAN KONFLIK TIMUR TENGAH

Bab 14

Islam Dan Konflik Timur Tengah


Bercanggah dengan apa yang dipercayai, asal konflik Arab-Israel atau kelahiran negara Yahudi pada tahun 1948 atau isu Palestin. Mereka jelas seperti isu nyata, namun konflik tersebut semestinya jelas budaya dan agama, dan kerohanian – demonik dan surgawi.

Akar yang memyebabkan perjuangan tersebut dapat dikaitkan dengan zaman Muhammad di Madinah, beratus tahun dahulu sekitar abad ke-622 AD, 1disana terdapat jelas masyarakat Yahudi, seperti, Banu Qainuga, Banu Nadhir dan Banu Quraizah. Pertamanya, Muhammad cuba untuk memerintah mereka kepada Islam dengan membuat konsesi untuk budaya keagamaan, seperti mana dia lakukan untuk golongan Pagan di Makkah. Sebagai contoh, dia menyuruh Muslim untuk memberi perhatian kepada Yerusalem apabila sembahyang. Tentunya sukar menyatakannya meniru hari pengadilan Yahudi dan "wahyu" nya yang diketengahkan dengan jayanya kepada mereka. Namun Muhammad bercadang untuk memenangi Yahudi menunjukkan bukti bahawa dia jelasnya mendedahkan penolakannya terhadap Alkitab[oleh itu eksplisitnya juga mendedahkan percanggahan Quran bagi ayat Al-Maidah 68, 47, dan 62 yang tinggal ialah kekeliruan] , oleh itu surah-surah Medinat yang bertanggungjawab terhadap isu ini mewarnai jelasnya gambar bagi Yahudi yang dituduh dan kaunter serangan Muhammad . Bahawa Yahudi melawan Muhammad dan mengancam untuk merosakkan agama mereka tidak dapat dipersoalkan. Namun ini bukanlah kerana Muhammad merupakan nabi Arab. Mereka[Yahudi] juga melakukan yang sama terhadap diri mereka dan juga terhadap Yesus. Mereka mungkin mengatakan kepada Muhammad bahawa mereka akan bunuh dia sebagaimana mereka membunuh Yesus. Kemegahan yang ditunjukkan oleh Muhammad ialah seperti surah 4:157.

Dlam menghadapi ancaman orang Yahudi, Muhammad melepaskan tembakan "wahyu" terhadap mereka:

"Strongest among men in enmity to the believers (Muslims) will thou find the Jews and pagans . . ." (Sura 5:85).
Maka Allah memberi mereka pahala terhadap perkataan yang mereka ucapkan, (yaitu) surga yang mengalir sungai-sungai di dalamnya, sedang mereka kekal di dalamnya. Dan itulah balasan (bagi) orang-orang yang berbuat kebaikan (yang ikhlas keimanannya).

Dengan itu mereka selalu berdepan dengan tajuk yang dipanggil "ahl ul-kitab," bermaksud "orang-orang buku[Kitab], Yahudi yang memiliki buku tersebut sekarang menjadi sasaran Jihad (surah 9:29).

Muhammad pertamanya bergerak menentang bangsa Yahudi warga Arab. Jelasnya,usahanya untuk membersihkan musuh Allah di Arab menggunakan beberapa pendekatan termasuklah menyepit suku Yahudi melawan yang satu dan menghalang tempat tinggal mereka sehinggalah merekaa tewas (ingatlah satu ancaman tentera Nazi terhadap Jutaan Yahudi di Warsaw, bukankah seperti itu?).

Sebulan selepas peperangan Badr, Muhammad mengasingkan Yahudi suku Quinuga ke Yordan (Surah 59:14-15). Yahudi suku Nadhir telah dipaksa untuk memberikan emas mereka dan senjata dan seterusnya dihalau dari rumah mereka (Surah 59:1-7). Harta-harta mereka seterusnya menjadi ganjaran untuk dikongsi oleh kalangan Muslim. Selepas perang ditch dalam abad 627AD, Muhammad di pusat pasaran menyuruh Suku Yahudi Banu Quraiza untuk mengorek jurang, kemudiannya hanya menjadi tempat mereka sendiri ditanam, dimana seramai 700 jiwa lelaki Yahudi telah dipancung, satu persatu. (Surah 33:26; cf. Ibn Hisham Siratur Rasul, Bahagian 2, ms. 75, 148). Kemudiannya "tinggallan" janda, anak kecil dan harta mereka dibahagikan diantara Muslim yang "bertakwa"sebagai ganjaran membantu Allah.

Poor Hitler! Hanya kesan besarnya sahaja tinggal mengapa tidak tuntut sebarang kerja [status]"ketuhanan" hasil inspirasi bagi tindakannya. Jika dia[Hitler] juga demikian, kemungkinan besar akan terjadi sebuah lagi agama utama di Eropah – versi Nazi bagi Islam, sayangnya Joseph Smith yang muncul kemudiaannya tidak memakai serangan ketenteraan. Muhammad sendiri pilih wanita tercantik dikalangan janda, Rihanah bint Amr bin Khanafa. Dia bagaimanapun menolak tindakan Muhammad untuk mengahwininya, dan lebih memilih untuk menjadi gundiknya. Dia bercadang untuk menuntut bela diatas bangsanya, dan kemudiannya melayani Muhammad dengan daging kambing yang dibubuh dengan racun yang boleh menyebabkan seorang terbunuh dengan serta merta. Seorang pengikut Muhammad iaitu Bishr bin al-Bura, mati sebaik sahaja menelan daging tersebut. Muhammad yang sedang mengunyah meludah keluar dari mulutnya sebaik sahaja melihat perkara tersebut, namun kesan racun termendap ke sarafnya dan menyebabkan kesakitannya dan akhirnya menunggu kematian.

Dicatatkan oleh Ibn Sa'ad bahawa Muhammad menghantar wakil kepada Yahudi untuk menanyakan mereka, "Did you poison the ewe?" Dia berkata "Yes". Dia bertanya, "mengapa kamu melakukan sedemikian?" Dia menjawab: "Kau telah menyebabkan bangsaku mengalami kerosakan besar. Jadi saya kata, jika kau adalah raja, kami akan mengikutimu, dan jika kau adalah seorang nabi, ia adalah sebagai tanda bagimu." Ramai sejarawan menuntut bahawa dia[Muhammad] memaafkan dia dan tidak kurang yang mengatakan dia diberi hukuman penyaliban. Insiden ini merupakan akar bagi merangsang kebencian ,Muslim terhadap Yahudi. Dengan itulah maka Islam merujukkan rang Yahudi sebagai musuh jahat bagi Allah, dan mempercayai Yahudi harus dimusnahkan. Tidakkah anda sangsi mengepa kebanyakan negara bukan Arab seperti Iran hanyalah pelaku antagonis terhadap Israel sebagai negara Arab yang paling radikal? Ceritanya yang dikisarkan diatas merupakan jawapan bagi hal tersebut. Isu Palestin, tanah Arab yang diberi balik, hanyalah sebuah politik yang menyerupai pakaian-tetingkap. Negara Palestian sudahpun mempunyai negara tersendiri. Antaranya ialah, semenanjung Sinai telahpun diberikan kepada Mesir. Syria akan diberi balik kepada Golan butforherintransigence.

1To a Westerner, this is quite a long time. But to an Easterner, it is like yesterday. Orientalists place a high premium on history. They draw historical parallels to events of thousands of years ago to prove a point. For instance, Saddam Hussein once called his war with Iran .Qadisiyyat Saddam., a reference to the Arab Jihad against Persia (Iran) fought nearly 1350 years ago.

Jadi mengapa ia masih tidak ada simbol keamanan? Kenyataannya ialah seperti ini: Muslims seluruh negara di dunia tidak percaya bahawa golongan Yahudi harus dibenarkan muncul[jadi kami nasihatkan Yahudi menaburkan diri ke negara lain]. Walaupun sejumlah besarnya Yahudi telahpun memenuhi Tanah Suci dan tertunpu dimerata tempat, kebencian tersebut akan berterusan dan konflik semestinya berterusan (Revelation 12:17 dalam konteksnya telaahpun mengatakan ini).

Muslim beriman merupakan canang agenda bagi militan Islam dekad ini, tapi kita tidak mendengar. Sebelum Israel menjadi negara, Ayatollah Khomeini telahpun pergi ke semua Kolej Keislaman, pusat Seminari Teologi dan sekolah di Iran, mengajarkan mereka lima titik program:

Tahap 1: Iran mestilah teokratik, cawangan negara Islam.

Tahap 2: Iran mestilah teokratik, cawangan negara Islam.

Tahap 3: Arab Saudi, Jordan, Syria, Mesir, harus menjadi cawangan dan sebagai negara Islam teokratik.

Tahap 4: Yerusalem harus diambil semula dan orang Yahudi dimusnahkan.

Tahap 5: Penawanan negara dunia.

Sejarah terkini menujukkan, tahap pertama sudahpun tercapai. Tiadanya Muslim, fundamentalis atau sederhana, yang tidak percaya tahap ke 4 dan 5. Lima lagi terikat kepada kesatuan orang Muslim, berdasarkan aliran atau lokasi geografi. Marilah katakan lagi, cita-cita Islam adalah:

(1) Merampas semula Yerusalem dan memusnahkan golongan Yahudi

(2) Membasmi golongan Kristian

(3) Menawan semua negara.

Bagi kebanyakan Muslim, kesilapan untuk mencapai objektif ini bermaksud kesilapan Islam dan disebabkan itu akan, menyebabkan kesilapan Allah – suatu hujatan yang tak terfikirkan[tanpa batasan].

Islam tidak akan dapat menuntut Yerusalem, mahupun akan menunjukkan usahanya untuk memusnahkan Yahudi. Dengan itu, konflik di Timur tengah tidak akan selesai. Ianya merupakan perang diantara Allah dengan YAHWEH "I AM"(Lihat, Zechariah 14:1-4). Pada Tahun1984, Ayatollah Khomeini mencanangkan kepada dunia:

"Untuk mencapai kejayaan Islam di seluruh dunia, kita harus menghalang krisis berulang, menanam semula nilai mati dan keshahidan. Jika Iran harus dihapus, ini bukanlah yang penting. Yang paling penting ialah mendekatkan dunia dengan krisis. Sesiapa yang mengeksport revolusi akan kehilangan ketidaksihatan keinginannya untuk dihibur dan akan mencapai kematangan untuk memenuhi misinya. Jalan ke Yerusalem adalah melalui Kerbala." (sebuah bandar di Iraq)1

Ini bukanlah ayat ikut perasaan, fikiran fanatik dengan pendapat batu-tahun, sebagaimana Barat silap menyimpulkannya. Ayatollah Khomeini merupakan seorang ahli politik yang berpengaruh dari segi teologi keagamaan dalam dunia Islam. Dia berkeupayaan untuk menjelaskan hati Allah dan Islam, dan walaupun lama setelah kematiannya, manifesto masih membara hingga hari ini. Saya berdoa bahawa pemikir Amerika akan mengalih perhatian terhadap apa yang dituliskan disini, buttheirgovernmentis sekarang sangat kepolitikan dan keruh dari segi moral, dan apa-apa tolakan dari segi polisinya terhadap meredakan Islam tidak akan kelihatan. Optimis buta, biro Amerika dasarnya menafikan pandangan Islam terhadap apa-apa perjanjian yang dilakukan dengan kafirun. 2

Muhammad sendiri, tidak menghormati perjanjian keamanan, sebagai contoh dalam ekspedisi di Nakhla – operasi pengganas dilancarkan pada bulan gencatan sejnata. Contoh yang lain adalah serangan yang dilakukan di Makkah disebalik perjanjian al-Hudaybiya. Semangat untuk tidak mencecah perjanjian keamanan adalah lubuk utama sebuah Jihad. Muhammad pernah menyatakan bahawa jihad bermaksud tipu helah "trickery". Penghitungan kepada perang Armageddon akan bermula pada hari Israel memberi perjaanjian kematian bersama dengan sahabat Arab(apa yang mereka fikir tentang keamanan hanyalah sebuah insuran kematian bagi Israel). Bukannya satu yang melawan keamanan, namun mengapa membuat perjanjian dengan orang yang bercadang untuk membunuhmu? Ianya seperti janggal dipercayai bahawa Arab akan mengorbankan Allah disebabkan musuh terburuk Allah. Hstege fu-lai-llah, – Allah melarang!. Perjanjian seperti itu akan merendahkan penjagaan, dan akan membuka jalan untuk serangan kilat. Seperti yang dilaksanakan pada Oktober 17, 1973 semasa Yom-Kippur. Yang lain yakin, bahawa Arab akan menyerang Israel apabila mereka percaya akan mengalahkannya.

Tapi sekarang berapa pasti kita bahawa perhitungan tidak akan berjalan? Islam sudahpun memperoleh bekas kakinya di Knesset (Parlimen Israel). Dalam pemilihan telah membawa kuasa kepada Benjamin Netanyahu, untuk menjadi seorang Muslim memperoleh kerusi. Sebagai hasil, cadangan pembinaan masjid diadakan di Knesset, dimana nama Allah – seorang yang inginkan ia dimusnahkan – akan mendoakannya setiap hari. Sebuah katastropik akan terbentuk, dan menjadi hujatan dalam mata "I AM!"

Dunia barat mengalami masalah kerana menolak perbezaan rohani yang nyata yang muncul diantara mereka dan negara Islam. Sasaran Islam pertamanya, terakhir dan sentiasa akan mengislamkan dunia dengan kuasa pedang[sekarang seperti nuklear]. Namun disebalik jelasnya ancaman terhadap mereka, Barat nampaknya hanya bimbang tentang ketidakseimbangan bayaran- import dan eksportnya. Mempertuhankan wang ringgit. Kelakuan ini membenarkan Barat untuk menjual teknologi nuklearnya kepada Arab – nuklear penguin yang akan terbang balik ke negaranya untuk muncul dalam bentuk hidung-kon sebuah roket Islam.1 Ia merupakan fakta yang diterima umum bahawa hanya setahun atau selepas itu Iraq dan Iran hasil senjata menyebabkan kerosakan teruk. Seperti memberi makan kepada Buaya kecil sehingga cukup besar dan memakan pemiliknya sendiri apabila tersilap haribulan. Ia tidak akan lebih lama sebelum Jihad kita[penulis] tinggal bersama di Nigeria yang mencapai pedang darah sepanjang Atlantik, dan Barat mengalami hipokrit dalam bidang kepolitikan.

1 Quoted in Le Point, No. 599, March 12, 1984, pp. 89-90

2 Editor.s Note: Hillary Clinton, the American president.s wife, in a 3/22/99 speech delivered in Egypt, declared that the United States would be more accepting of Islam in the future. Insanity! If Islam ever gains political control in the United States, religious tolerance will be a thing of the past everywhere in the world.

1 Editor.s Note: The wealthy Arabian terrorist, Osama bin Laden, has stated publically that he would explode two nuclear devices in the United States in the year 2000 as his part in the ever-expanding Islamic Jihad against the West. Whether or not bin Laden can make good on his threat remains to be seen, but that he is at war with the West is patently obvious. US intelligence agencies have already implicated Bin Laden in two US embassy bombings.



No comments: