Tuesday, September 9, 2008

ULASAN TENTANG ISLAM 17 JIHAD DAN MUSLIM MODEN

Bab 17

Jihad & Muslim Moden

Dunia Moden sebenarnya berjalan melawan Islam. Jihad yang dikerjakan adalah bermaksud mempropagandakan Islam semasa zaman tahun gelap, bagi mereka adalah sepeti kemaluan bagi kebanyakan Muslim. civilization actually works against Islam. Kebanyakan daripada mereka menjelaskan kelas tinggi yang dimiliki kumpulan Islam radikal, namun semuanya mengiktiraf sebagai sebahagian kenyataan hari ini. Sementara menulis buku ini, saya tergerak dengan hujah yang diberikan oleh Predisen Mesir, Hosni Mubarak. Saya hanya mengutip sedikit dari atikel tersebut:

"Egyptian President Hosni Mubarak, dalam serangannya terhadap fundamentalis Muslim mencela mereka pihak yang menggunakan agama radikal dan keganasan intelektual untuk "pendapatan politik murahan". Mereka sebenarnya bukan sahaja diberi amaran apabila perdagangan mereka tidak kurang dari membutukkan imej Islam dan melemahkan status dunia Islam kepada dunia. 'Bau negativisme merupakan sebuah penyakit yang harus di selesaikan dengan bersungguh-sungguh,' kata Mubarak.[Terima Kasih Mubarak].

Penganalisis politik yang dekat dengan Mubarak mengatakan: 'Hal ini adalah kali pertama presiden menyelesaikan fenomena fundamentalisme dengan penuh galakan. Tanpa menafikan dan menyembunyikan, Mubarak mengambil pendekatan yang terus ke depan.' "Mubarak yang menyaksikan sendiri rakan politiknya, Anwar Sadat, mendeklarasikan:

'Kita mesti menjauhkan diri daripada bahagian sektarian, tolak ekstremist agama, melawan keganasan intelektual dan mempertahankan negara kita daripada disalahgunakan bagi penyalahgunaan agama.' Dia mengatakan toleransi agama termasuklah membenarkan bukan Islam untuk bergerak bebas di negara Muslim.

"Mubarak mengutuk pengulangan keganasan yang dilakukan oleh golongan ekstremis untuk melawan polis dan penonton tidak berdosa. Mempertahankan kebanyakan syarahannya dengan kutipan Quran, Mubarak menagtakan Islam tertekan dalam kebebasan kepercayaan. 'Keyakinan[pemurtadan] tidak akan tercapai melalui keganasan dan (Islam) tidak akan masuk minda dan hati dengan melalui pedang,' dia menjelaskan." 1

Kurang daripada dua minggu selepas penyataan Mubarak, pada 15 April 1992, U.N. Security Council mendedahkan nahas udara dan larangan perdagangan dengan Libya. Tindakan ini diambil kerana Libya menolak untuk menyerahkan dua lelaki yang terlibat dengan penumpang pesawat Pan-Am di Lockerbie, Scotland, pada 1988 pengganas beraksi dalam 270 orang tidak[maaf, tiada yang tidak berdosa menurut Alkitab] berdosa terbunuh. 2 Bulan itu sebenarnya penuh dengan kejadian. Dalamnya juga, Pasukan Gerakan Keselamatan[Islamic Salvation Front of Algeria] menyuruh ahlinya untuk mengangkat tangan melawan kerajaan dan radikal Islam di Afghanistan menawan Kabul.

Pihak Iran pula menaja Hizbollah (Party of Allah) meneruskan pengeboman utara Israel dengan serangan ofensif:

"rocket-propelled grenades, artillery pieces and self-propelled howitzers, and sets ambushes and booby traps for Israeli soldiers.

Dengan bercahayanya retorik Jihad berguguran dari tangan Ayatollah Khomeini kemudiannya, ribuan pemuda sukarela bagi perang Iran/Iraq walaupun disahkan pihak Iraq menggunakan bahan toksik sebagai senjata kimia dan bom maut napalm. Pada 5 Selasa dan Jumaat Mei 1992, Radio France International melaporkan kemaatian 50 orang sebagai serangan Islam fundamentalis keatas Kristian Koptik di Mesir, dan menyerang mereka lagi. Jika Quran harus dipercaayai, dan Muhammad adalah model kepada kelakuan sebenar Islam, hal ini yang dipanggil "extremists"atau "fundamentalists" adalah Islam sebenar. Muslim yang lapar kepada daging Kristian dan dahagakan darah adalah sebenarnya menuruti apa yang Allah katakan:

"Therefore when ye meet the unbelievers [in fight] smite at their necks; at length, when ye have thoroughly subdued them, bind a bond firmly [on them]" (Sura 47:4).[Sukar dipercayai tetapi memang sudah berlaku dan memang terjadi].

"Islam Sebenar" tidak akan pernah menerima kafirun (terutama Yahudi dan Kristian) mati sebagaimana surah ini wujud dalam Quran. Islam membahagikan dunia kepada dua kategori iaitu: Dar al-Islam, Contohnya, ruma bagi Islam, dan Dar al-Harb, contohnya, rumah bagi perang. Bagi sesiapa bukan Islam adalah dalam Dar al-Harb. Mereka dirujuk sebagai musuh Allah adalah sesiapa yang lehernya mesti dipancung.

Banyak disahkan laporan mengenai negara Islam membangunkan senjata nuklear. Kebanyakan pencinta-keamanan orang-orang dunia harus melutut berdoa melawan perkara ini. Kerana jika negara Islam berjaya, sepastinya mungkin sebagaimana malam menjelang hari mereka akan menggunakan senjata tersebut dalam serangan dianggap jihad[mati dalam jalan Allah-sendiri bom sendiri tak mengapa janji dunia musnah dan aku masuk Aljana]. Serupa juga benar dengan senjata biologi dan kimia yag dibangunkan oleh mereka. Sebagaimana lebat diperbincangkan, ramai masih bersetuju bahawa Allah hanya nama Arab bagi Tuhan yag benar. Jelasnya mereka tidak tahu asal kemunculan Islam. Baiknya dan jelasnya sebagai bunyi, Yesus memperingatkan kita bahawa kita seharusnya jangan dibawa oleh apapun doktrin, namun lebih dari itu kita harus menghakimi orang seperti itu dengan buahnya. Kerana Dia mengatakan:

"By their fruits we shall know them" (Matthew 7:15, 16).

Dinyatakan diatas merupakan ayat, Yesus mengatakan: apa yang anda tuntut atau katakan tidak menjadi alasan sebagaimana karakter dan bagaimana kelakuanmu.

Apakah perang dalam Alkitab?

Perang yang dibawah Israel dahulu adalah bangsa atau perang politik dan sehingga kini masih diperangi oleh mereka. Ini bukanlah perang agama yang diperagakan untuk kepercayaannya. Tuhan Alkitab tahu bahawa memaksa seorang masuk agama merupakan asas membentuk seorang yang hipokrit sebanyaknnya juga merekanya.

Bagaimana dengan Perang Salib?

Perang Salib tidak dapat dikatakan sebagai gambar Kristian sebenar memandangkan Yesus tidak pernah menyatakan mahupun mengarahkan pengikutnya untuk berperang atau mengambil Yerusalem. 1 Raja kita Yesus Kristus, seorang Putera keamanan, sentiasa melakukan yang terbaik, dan menyembuhkan semua yang tertekan oleh kuasa Iblis (Acts 10:38).

– Dia menyembuhkan ramai orang (Mark 1:32-34).

– Dia membersihkan pesakit Kusta (Matthew 8:2-3).

– Dia menyembuhkan seorang lumpuh (Matthew 9:6).

– Dia mereka mata bagi mata seorang buta sejak dilahirkan (John 9:1-7).

– Dia memberi makan ribuan manusia dengan mukjizatNya(Matthew 14:16-21).

– Dia membangkitkan orang mati[ingatlah bahawa dukun juga ada yang dapat membangkitkan orang mati tetapi dari kuasa siapakah dukun itu] (John 11:37-44) dan sebagainya. Yesus tidak hanya penyembuh fizikal, dia juga penyembuh spiritual anda. Darahnya hanya satu sebagai selaku antibodi kita melawan penyakit sebuah dosa.

Mukjizat berlaku diatas kuasa Roh Kudus , dan saya tidak akan berani walau hanya sekali pun untuk menentang benarnya perbuatan diatas , "Tetapi apabila seorang menghujat Roh Kudus, ia tidak mendapat ampun selama-lamanya, melainkan bersalah karena berbuat dosa kekal." (Markus 3:29; Lukas 12:10). Lebih seorang itu membunuh daripada melawan Roh Kudus "Rohul Qudus" kerana mungkin sebelum meninggal masih ada peluang bertobat.

Bagaimanakah Yesus menghadapi lawannya?

Yesus tidak hanya kata kita harus kasihi musuh tapi juga mempraktiskannya. Dalam kutbahnya yang berlaaku, orang Samaria menolak mukjizatnya kerana kuasanya (tanpa dasar yang kukuh). Pengikutnya menjadi sangat marah dan ingin menyeru api dari Surga terhadap mereka, namun Yesus mengatakan:

"Ye know not what manner of spirit ye are of. For the Son of Man [Jesus] is not come to destroy men's lives but to save them" (Luke 9:51-56).

Yesus tahu siapa yang mengkhianatiNya, namun Dia tidak menyumpah. Apabila Yesus ditangkap dan kemudian disalibkan Dia menyatakan kepada Petrus supaya tidak melawan penangkapnya dengan pedang, mengatakan:

"Put up again thy sword into its place: for all they that take the sword shall perish with the sword" (Matthew 26:52).

En. Pembunuh, adakah anda mendengar itu? Mereka yang mengangkat pedang harus berakhir dengan pedang, kata Yesus. Dia juga berdoa untuk mereka yang memakukan Dia di salib mengatakan:

"Father forgive them for they know not what they do" (Luke 24:34).

Dapatkah anda bayangkan manusia yang akan mengakhirkan doanya untuk orang yang membunuhnya?

Tiada! Hanya Yesus sahaja, namun ramai Kristian syahid hanya mencontohi itu, tiada yang seperti itu juga. Dapatkah seorang meletakkan Yesus dan Muhammad dalam rangking yang sama?. Apakah keharmonian yang Kristus tawarkan?

". . . because Christ also suffered for us leaving us an example, that ye should follow his steps: who did no sin, neither was guile found in his mouth: who, when he was reviled, reviled not again; when he suffered he threatened not" (1 Peter 2:21-23).

Walaupun kawan Muslim kita disuruh oleh Allah untuk membunuh kita, kita harus menjawab dengan perkataan Kristus bahawa kita mangasihi musuh dan berdoa kepada penganiaya (Matthew 5:44). Ayat ini seperti bodoh jika anda bersetuju bahawa setiap musuh mesti dilawan bukan membekukan diri. Anda kata membekukan atau membeku[panas] untuk membeku[panas] selamanya di neraka?

"For the love of Christ constraineth us" (2 Corinth. 5:14).

Tidak terhitung banyaknya kuasa supernatural yang menuntut untuk dikatakan God. Namun Allah termasuk juga, mereka jatuh dari segi kebaikan, kasih dan mengampunkan alam bagi Tuhan sebenar yang tertulis dalam Alkitab. Dengarlah kepada apa yang dia dikatakan:

"Whosoever hateth his brother is a murderer: and ye know that no murderer hath eternal life abiding in him. Hereby perceive we the love of God, because he laid down his life for us: and we ought to lay down our lives for the brethren" (1 John 3:15-16)

3:15 Setiap orang yang membenci saudaranya, adalah seorang pembunuh manusia. Dan kamu tahu, bahwa tidak ada seorang pembunuh yang tetap memiliki hidup yang kekal di dalam dirinya.

3:16 Demikianlah kita ketahui kasih Kristus, yaitu bahwa Ia telah menyerahkan nyawa-Nya untuk kita; jadi kita pun wajib menyerahkan nyawa kita untuk saudara-saudara kita.

1 The speech he made to mark Leilat Al-Kadr, as it appeared on Page 5 of Nigeria Daily Times, April 2nd 1992.

2 Editor.s Note: To date, Lybia has still refused to allow those men to be extradited to stand trial. Here is why. Fundamental Muslims do not see those men as murderers, but as warriors in Jihad. True Muslims are fighting an all-out war against the West, a war that the West is too blinded by its dependance on Arab oil to see.

1 Editor.s Note: With the new understanding of Revelation available to the Church since 1967, it is now apparent that the first horn of the .beast with two horns,. (Rev 13:11) was the Crusades. They .spake as a dragon,. i.e., the Crusaders were influenced by Satan. History documents the many terrible atrocities that were committed by Crusaders against the local inhabitants in the Holy Land.


No comments: