Wednesday, September 10, 2008

ULASAN TENTANG ISLAM 21 ISLAM DAN KEDATANGAN YESUS KEDUA

Bab 21

Islam dan kedatangan Yesus kedua

Dengan asasnya bersama Satan, nakalnya seorang penipu, dia akan sentiasa menyesatkan apa yang dia tidak dapat nafikan. Dia telah menuntun Muslim untuk mempercayai Yesus dating kembaali untuk membunuh anti-Kristus (Dajjal), mengislamkan dunia, berkahwin dan meninggal, dan kemudiannya dikuburkan. Bagi menunjukkan bahawa Muslim jelas mempercayai eskatologi demonik, mereka sudahpun menggali kubur bagi Yesus di sebelah Muhammad di Madinah. (Barangsiapa yang pergi ke Makkah berjalan sekitar dan mencium batu hitam, Ka'aba sendiri akan memegang saksi tersebut bagi anda). Kebohongan yang menakjubkan ini datang dari jurang yang sangat dalam memandangkan Yesus Kristus tidak akan mati lagi. Bahawa kubur di Madinah akan tetap kosong melalui kenyataan. Yesus telah selesai menawan kematian. Alkitab mengatakan bahawa:

"For we know that since Christ was raised from the dead, he cannot die again: death no longer has mastery over Him"(Romans 6:9, NIV).

Yesus menggunakan proses kematian untuk melalui alam tersebut untuk memusnahkan satan[apapun jangkaan anda dan saya jauh dari kuasa Tuhan mahakuasa dan manusia tidak mengetahui rencana mahupun rancangannya untuk memusnahkan kuasa satan-mengkritiknya adalah suatu kesilapan], dosa dan kematian.

"The reason the son1 of God appeared was to destroy the devil's work" (I John 3:8, NIV).

Mengapa tidak benarkan Yesus memusnahkan kerja Iblis dalam hidupmu?

"Since the children have flesh and blood, he too [Jesus] shared in their humanity so that by his death he might destroy him who holds the power of death – that is, the devil" (Hebrews 2:14, NIV).

Yesus tidak akan membelanjakan Jihad melawan manusia lemah, melainkan musuh ketat-Nya si Iblis. Dia mengalahkan Satan di atas kayu Salib di Kalvari 2,000 tahun lampau. Satan menggunakan Muslim untuk menyerang Yesus. Menyedihkan bahawa lambat laun mereka akan ditangkap (Revelation 19:20; 20:7-10; 1 Corinthians 15:24-26) Yesus bukan datang kembali untuk berkutbah, tetapi untuk mengangkat mereka yang mati dahulu dalam Kristus[pengikutNya] (1 Thessalonians 4:16, 17) dan kemudia akan menghukum mereka yang tidak percaya atau menolak AlkitabNya (2 Thess 1:7-8).

Kristus akan datang dengan kuasa luar biasa bahawa kemuliaanNya sendiri akan menyilaukan Iblis dari jarak bermilion batu. (lihat 2 Thessalonians 2:8, cf.. Acts 9:3). Ingatlah hanya sedikit kemuliaanNya telah mencengangkan penganiaya, Saulus, dalam perjalanan untuk ke kota bernama Damascus (Acts 9:3). Jika tidak kerana kasihnya Tuhan dan telah membuatkan Saul bertobat dari dosanya (Acts 9:17, 18), sudah tentu cerita tersebut berakhir dengan cara berbeza.

Jika Satan sendiri tidak tahan berdiri di depan kuasa Yesus, berapa layakkah anda, manusia lemah, daging anda juga turut musnah hanya kerana kuman dari nyamuk malaria.

From whence cometh your arrogance, you whoare made from dust? (Genesis 3:19).

Ramai jiwa yang telah pun mengalami kesakitan di Neraka. Cuba bayangkan untuk ke Aljana semestinya melalui Neraka dahulu sementara mengikut Quran, mesti melalui proses tertentu baru akan tembus ke surga. Jika diberi pilihan daripada anda berfikir berapa lama baru anda diselamatkan[itu pun kalau diselamatkan menurut Quran] tetapi yang pasti sakitnya neraka tak tertanggung oleh seorang manusia dan sekali-sekali pun saya tidak berani mencuba ke sana. Apakata anda sendiri?

Adakah anda akan menuruti mereka, juga, jika anda mahu, dengan beralih daripada Alkitab yang menyelamatkan kamu:

"He that despised Moses' law died without mercy under two or three witnesses: Of how much sorer punishment, suppose ye, shall he be thought worthy, who hath trodden under foot the Son of God, and hath counted the blood of the covenant, wherewith he was sanctified, an unholy thing, and hath done despite unto the Spirit of grace? (Hebrews 10:28-29). Bahasa Melayunya ialah, "10:28 Jika ada orang yang menolak hukum Musa, ia dihukum mati tanpa belas kasihan atas keterangan dua atau tiga orang saksi. 10:29 Betapa lebih beratnya hukuman yang harus dijatuhkan atas dia, yang menginjak-injak Anak Allah, yang menganggap najis darah perjanjian yang menguduskannya, dan yang menghina Roh kasih karunia?"

1 Editor.s Note: The term .Son of God. is not a Christian invention. Jesus was even called the .Son of God,. by his enemies, and it is what He called Himself. The Pharisees in Jesus. day fully understood that Jesus declared His sonship, and attempted to kill Him for it several times. The term .Son of God. does not mean that God took a wife in the normal biological process. The Bible concept of Christ.s sonship is that God the Father, in love, sent a part of Himself, His only begotten Son, to Earth, in the form of a man (Jesus Christ), to save us from our sins. (See John 1:1-14; 1Timothy 3:16)


No comments: